Polska i Dolny Śląsk podbijają serca turystów z Czech i Słowacji 

0
373

We wtorek 21 marca 2023 r. w sali balowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Pradze 60 czeskich touroperatorów oraz dziennikarzy wzięło udział w inauguracji polskiego „Roadshow 2023“. Kolejne spotkania dla profesjonalistów z branży turystycznej odbędą się  w najbliższych dniach w Brnie, Ostrawie oraz w   Bratysławie i Koszycach.

Program „Roadshow“ obejmuje promocję różnorodnej oferty polskich regionów, w tym lokalnej gastronomii, przedstawienie oferty PLL LOT oraz ich partnerów, a także prezentację nowo powstałego praskiego biura Polskiej Organizacji Turystycznej obejmującego swoją działalnością Czechy i Słowację. Dzięki współpracy Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej z biurem POT w Pradze nasz region jest reprezentowany podczas tej imprezy wspólnie z Kopalnią Złota w Złotym Stoku oraz ośrodkiem Lake Hill z Karkonoszy. 

Ambasador RP w Pradze Mateusz Gniazdowski otwierając wydarzenie podkreślił, że „w czasie, gdy Polska z wielu powodów staje się jednym z najciekawszych kierunków dla czeskich i słowackich turystów, z przyjemnością wspieramy tego typu spotkania, dla których drzwi naszej Ambasady zawsze będą otwarte.”

Słowa polskiego Ambasadora uzupełniła dyrektor PLL LOT Jolanta Grala-Bednárčik zaznaczając, że „po pandemii przeżywamy prawdziwy boom w ruchu lotniczym do Polski, ale także do innych krajów obsługiwanych przez LOT. Aktualnie wykonujemy 32 loty tygodniowo z Pragi i 5 lotów z Ostrawy do Warszawy, a także do innych miejsc w Polsce, Europie, Azji i Ameryce Północnej. Ostatnie bezprecedensowe zwycięstwo Warszawy w prestiżowym głosowaniu “Best European Destination” świadczy o tym, że stolica Polski jest nie tylko destynacją biznesową, ale staje się także miejscem atrakcyjnym turystycznie”

Dla Dolnego Śląska rynek czeski ma ogromne znaczenie. Pani Arleta Bzdun z DOT reprezentująca nasz region podczas RoadShow zauważa: „Goście praskiego spotkania są bardzo zainteresowani ofertą naszego kraju, a Dolny Śląsk dzięki geograficznej bliskości i bogatej ofercie tursytycznej jest dla nich naturalnym wyborem“.

Jak informuje Jakub Feiga – dyrektor biura DOT „nasza branża zauważa wzrost zainteresowania ofertą Dolnego Śląska wśród naszych południowych sąsiadów. Zajmując się promocją staramy się wykorzystać ten trend i prowadzimy kompleksowe działania. Oprócz spotkań w ramach organizowanego przez POT RoadShow mamy czesko języczne foldery i strony internetowe, byliśmy na największych w Czechach targach turystycznych Holiday World w połowie marca, a także intensywnie współpracujemy z dziennikarzami z tego rynku. W efekcie tej współpracy inspirowane przez nas materiały o regionie pojawiają się w czeskiej telewizji, prasie i mediach. Na ten rok planujemy też obecność na imprezach plenerowych w Czechach, tak aby docierać do turystów bezpośrednio. Z naszych obserwacji wynika, że czeski turysta na Dolnym Śląsku jest najbardziej zainteresowany zwiedzaniem miast – przede wszystkim Wrocławia, oraz pobytami w naszych ośrodkach wypoczynkowych w popularnych kurortach. Ta oferta doskonale trafia w jego potrzeby i będziemy ją wzmacniać promocją“. 

Polska Organizacja Turystyczna, która jest odpowiednikiem agencji Czechtourism, otworzyła swoje praskie biuro 3 miesiące temu. Jej plan na ten rok jest więcej niż ambitny. „Wiemy, o co pytają czescy i słowaccy turyści w Polsce, dlatego do końca roku przygotowujemy kilka kampanii, które będą starały się na te pytania jak najlepiej   odpowiedzieć. Czy  to o popularne  miejsca i  hotele SPA i  wellness w polskich górach, informacje o ciekawych miejscach w drodze nad Bałtyk i nadmorskich kurortach, czy pyszna i bardzo różnorodna polska regionalna gastronomia”-mówi Pavel Trojan, dyrektor biura POT.

Wydarzenie cieszy się również dużym zainteresowaniem ze strony wystawców. Swoją ofertę będą promowały nie tylko tradycyjnie aktywne w Czechach regiony przygraniczne jak Dolny Śląsk, ale też Opolszczyzna, Śląsk, Małopolska, lecz także Wielkopolska, Warszawa, Pomorze i Pomorze Zachodnie.